Δείτε την Ιονία Οδό κατά 90% έτοιμη

08/03/2017

Το βίντεο καταγράφει το σημείο ετοιμότητας του Ιανουαρίου, στην Ιόνια Οδό η οποία παραδίδεται αυτόν τον μήνα

Το νερό δεν γυρίζει πίσω. Λιγότερο από ένας μήνας απομένει μέχρι την παράδοση στην κυκλοφορία των αυτοκινητοδρόμων στη χώρα. Ή, έστω, του απόλυτα μεγαλύτερου μέρους τους. Τέλος Μαρτίου θα απολαμβάνουμε ταξίδια με ασφάλεια και σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα, μειώνοντας τις αποστάσεις ανάμεσα στην περιφέρεια και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Η Πάτρα βρίσκεται στη μέση των δύο πιό σημαντικών, του Αθήνα – Πάτρα και του Αντίρριο- Ιωάννινα.

Στο video που παρουσιάζεται σήμερα, θα δείτε την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού.

Η αλματώδης πρόοδος κατασκευής του έργου είναι εμφανής σε όλο του το μήκος, ενώ ήδη δύο νέα μεγάλα αυτοτελή τμήματα, η παράκαμψη Αμφιλοχίας και το τμήμα Καμπή – Πέρδικα, έχουν δοθεί σε κυκλοφορία.

Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, κατασκευάζονται ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.

Στο τέλος Ιανουαρίου του 2017, η συνολική πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια Οδό άγγιζε το 89,23%, ενώ τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:

–          0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου

–          76,6 χλμ. – 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή της Συκούλας. Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.

–          145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας

–          170 χλμ.- 190 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού

Στα προαναφερθέντα εργοτάξια, στο τέλος Ιανουαρίου απασχολούνταν περισσότερα από 1.457 άτομα, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνταν (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ανερχόταν σε 1.045.

Τα οφέλη στην τοπική οικονομία είναι πολλαπλά, ενώ με την ολοκλήρωσή της η Ιόνια Οδός θα προσφέρει σε όλους τους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στο ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα.

Φυσικά θα υπάρχει και κόστος, τα διόδια, το οποίο θα φανεί κατά πόσο είναι δυσβάστακτο για τους οδηγούς.

Οι καθυστερήσεις

Το στοίχημα όμως για ολοκλήρωση του οδικού άξονα κατά 100% εντός του Μαρτίου ή έστω μέχρι το Πάσχα, δεν φαίνεται ότι θα επιτευχθεί, με ότι αυτό συνεπάγεται για το ελληνικό δημόσιο, όπως τα περιγράφει το Epiruspost.gr

Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου θα είναι σίγουρα πιο μακρινός, παρά τις διαρκείς διαβεβαιώσεις των πολιτικών. Κι αυτό γιατί υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες και παρά την τεράστια προσπάθεια που γίνεται σε όλα τα εργοτάξια ο χρόνος δεν μπορεί να νικηθεί.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο Κρίκελλο Αμφιλοχίας. Έτσι το τμήμα από την Αμφιλοχία μέχρι τον κόμβο της Άρτας, παρότι έχουν ολοκληρωθεί 27 χιλιόμετρα, παραμένει παγιδευμένο.

Στην συγκεκριμένη περιοχή οι απαλλοτριώσεις καθυστέρησαν πολύ και έτσι άργησε να αποδοθεί γη στην κατασκευάστρια εταιρία. Πέραν αυτού, στο Κρέκελλο παρουσιάζονται καθιζήσεις με αποτέλεσμα να απαιτούνται επιπλέον εργασίες για την αντιμετώπισή τους. Συνάμα καθυστέρηση καταγράφεται και στη γέφυρα Μενιδίου, την μεγαλύτερη σε όλο το μήκος της Ιόνιας Οδού.

Η εκτίμηση που επίσημα γίνεται από την παραχωρησιούχο, είναι ότι για την ολοκλήρωση του τμήματος αυτού, θα απαιτηθεί τουλάχιστον ένα τρίμηνο.

Η δεύτερη εκκρεμότητα είναι το βόρειο άκρο της Ιόνιας Οδού, το τμήμα δηλαδή από το Αβγό μέχρι την διασταύρωση με την Εγνατία Οδό. Και στο τμήμα αυτό, μέρος των απαλλοτριώσεων καθυστέρησε υπερβολικά, με αποτέλεσμα έχει επηρεαστεί το συνολικό χρονοδιάγραμμα.

Παρότι οι εργασίες εξελίσσονται με ταχύτατους ρυθμούς και χωρίς να καταγράφονται προβλήματα, θεωρείται αδύνατο να αποπερατωθεί το συγκεκριμένο τμήμα το οποίο περιλαμβάνει και δύο γέφυρες (στην Εγνατία και στην Εθνική οδό, κοντά στο στρατόπεδο του Αβγού) μέσα σε ένα μήνα.

Η τρίτη εκκρεμότητα είναι η Κλόκοβα, η οποία όμως εξ αρχής είχε ορίζοντα αποπεράτωσης τον Αύγουστου…

Έτσι ο Μάρτιος αναμένεται να συμπληρώσει στην καθημερινότητα όλων το τμήμα από την Γαβρολίμνη μέχρι το Κεφαλόβρυσο…

Για τα υπόλοιπα θα χρειαστεί υπομονή λίγων μηνών, παρά τις υπουργικές δεσμεύσεις για Ανάσταση με Ιόνια…

Κράτα το

Μοιραστείτε το άρθρο:








H τέχνη της ξερολιθιάς εγγράφηκε στον αντιπροσωπευτικό κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ανθρωπότητας

29/11/2018

Η τέχνη που επιβίωσε επί εκατοντάδες χρόνια βρίσκει την θέση της στη παγκόσμια κληρονομιά της Unesco

Διαβάστε περισσότερα...

Μυστικά από τους ειδικούς για να έχετε την καλύτερη πτήση!

09/04/2018

Πώς θα… κάτσετε για να μην ταλαιπωρηθείτε

Διαβάστε περισσότερα...

Νήσος Κέρος, Κυκλάδες: το σταυροδρόμι του Αιγαίου 4.500 χρόνια πριν

27/01/2018

Εκπληκτικές ανακαλύψεις από τους αρχαιολόγους στο ακατοίκητο νησί απέναντι από τα τουριστικότατα Κουφονήσια

Διαβάστε περισσότερα...

Tα δώρα που πρέπει να αποφύγετε να χαρίσετε στις γιορτές -Σύμφωνα με μελέτη

17/12/2017

Όταν μιλάμε για δώρα, η πρώτη σκέψη που θα έπρεπε να μας έρχεται στο μυαλό είναι ότι «Η κίνηση μετράει».

Διαβάστε περισσότερα...

Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάνε οι άντρες σε μια γυναίκα

22/11/2017

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιο είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρούνε οι άντρες πάνω σας;

Διαβάστε περισσότερα...

Ο Mickey Mouse έγινε 89 χρονών!

21/11/2017

Έξι πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για το πιο διάσημο ποντίκι

Διαβάστε περισσότερα...