Η Πατρινή Πολίνα Μαυρικάκη ζωγράφισε frame για την αριστουργηματική ταινία «Loving Vincent – Ο Αγαπημένος μου Βίνσεντ»

13/11/2017

Την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο ήταν στην Πάτρα

Πήγε σχολείο στο πρώην Πολυκλαδικό λύκειο στην Πάτρα ενώ κατόπιν σπούδασε νηπιαγωγός στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στην Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα στο εργαστήρι του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα ενώ δούλεψε και στο John F. Kennedy International School στην Ελβετία. Ο λόγος για την Πατρινή καλλιτέχνιδα Πολίνα Μαυρικάκη, η οποία βρέθηκε την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017 στη γενέτειρα της, την Πάτρα, με αφορμή την συμμετοχή της στην εικαστική ταινία «Loving Vincent – Ο Αγαπημένος μου Βίνσεντ» σε σκηνοθεσία των Ντορότα Κομπιέλα και Χιου Γουέλτσμαν που από τις 9 Νοεμβρίου 2017 προβάλλεται με επιτυχία και στην Πάτρα, στη 2ηαίθουσα του Πάνθεον στη Δημητρίου Γούναρη.

Η Πολίνα Μαυρικάκη συνομίλησε με το κοινό που είχε κατακλύσει την αίθουσα, πριν την έναρξη της προβολής και απήντησε σε διάφορα ερωτήματα. Η συμπαθής ζωγράφος ήταν μεταξύ των 20 Ελλήνων εικαστικών δημιουργών που επιλέχθηκαν αφού είχαν στείλει portfolio της δουλειάς τους για να ζωγραφίσουν τα καρέ της ταινίας, η οποία γυρίστηκε πρώτα κανονικά με τη συμμετοχή ηθοποιών σε green screen και μετά ζωγραφίστηκε όλη στο χέρι από συνολικά 120 ζωγράφους.

Η Πολίνα Μαυρικάκη που ζωγράφισε με την τεχνική του Βαν Γκονγκ και στην πλατεία Γεωργίου Α’ εκπλήσσοντας ευχάριστα τους περαστικούς, ζωγράφισε ούτε λίγο ούτε πολύ περισσότερα από 700 frame – καρέ της ταινίας (ο κάθε ζωγράφος πληρωνόταν με το frame) ενώ χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 1300 λίτρα λάδια (μπογιά).

Το φιλμ που αναφέρεται στον περίφημο Ολλανδό ζωγράφο Βίνσεντ Βαν Γκονγκ με τη δράση να επικεντρώνεται το 1891, ένα χρόνο μετά το θάνατο του ζωγράφου όταν ο Αρμάν Ρουλέν, γιος ενός ταχυδρόμου αναζητά τον Τεό, αδελφό του διάσημου ζωγράφου για να του δώσει την τελευταία επιστολή που έγραψε ο Βίνσεντ Βαν Γκονγκ, ήδη έχει θεωρηθεί ένα καλλιτεχνικό επίτευγμα, έχει βραβευτεί στο Φεστιβάλ ταινιών animation του Ανσί – Annecy στη Γαλλία και στο δικό μας Animasyros και είναι πολύ πιθανό να φτάσει και έως τα βραβεία Όσκαρ.

Η πρόταση, ένα κομμάτι της ταινίας να δουλευτεί από Έλληνες ζωγράφους, απόφοιτους της Σχολής Καλών Τεχνών έγινε από τον παραγωγό Κωνσταντίνο Βασίλαρο και οι 20 που επιλέχθηκαν, εργάστηκαν για περίπου 9 μήνες σε στούντιο στο Κορωπί Αττικής.

«Δουλεύαμε καθημερινά για 9-10 ώρες. Προσωπικά δεν είχα πρόβλημα με την επανάληψη που απαιτούσε η σκηνοθεσία καθώς κάθε καρέ που ζωγραφίζαμε, το φωτογραφίζαμε, το στέλναμε να το δουν οι σκηνοθέτες και εφόσον εγκρινόταν, μετά το σβήναμε και το ξαναφτιάχναμε ώστε καρέ με το καρέ να δημιουργηθεί η κίνηση που απαιτούνταν. Εγώ κυρίως δούλεψα frames του Αρμάν Ρουλέν (τον υποδύεται ο γοητευτικός Ντάγκλας Μπουθ). Είναι τα πάντα δουλεμένα στο χέρι ενώ το ζητούμενο ήταν να αντιγράψουμε το φως και τα χρώματα και να ακολουθήσουμε πιστά το ύφος του Βαν Γκονγκ.

Ο Βαν Γκονγκ είχε έναν τρόπο γρήγορο και ελεύθερο με παχιές, ελεύθερες πινελιές ενώ από εμάς ζητούσαν το ζωγραφικό αποτέλεσμα να είναι σφιχτό, πιο στιλιζαρισμένο αλλά και συνάμα ελεύθερο», ανέφερε στο thebest.gr η Πολίνα Μαυρικάκηπροσθέτοντας πως αυτό που ήθελαν οι σκηνοθέτες (η έδρα της παραγωγής ήταν στην Πολωνία) ήταν παρά τους εκατό και πλέον διαφορετικούς ζωγράφους, το αποτέλεσμα να είναι ενιαίο και οι μορφές των ηθοποιών και των κάδρων να έχουν συνοχή και να μην φαίνεται πότε μπαίνει ο ένας ζωγράφος και πότε ο άλλος.

Όπως ανέφερε ο Παναγιώτης Κοτσαύτης του Πάνθεον, ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από σχολεία να έρθουν να δουν την ταινία για τον Βαν Γκονγκ, πρωινές ώρες στο Πάνθεον 2.

Μέσα από το αριστοτεχνικά δουλεμένο αυτό φιλμ, ο πραγματικός πρωταγωνιστής, όπως προείπαμε, είναι ο Βαν Γκονγκ, ο οποίος από πολλούς, όσο ήταν εν ζωή, εθεωρείτο παράξενος, ιδιαίτερα όταν είχε κόψει το αυτί του! Σε 8 χρόνια ο Βαν Γκονγκ που ήταν γιος ιερέα, ζωγράφισε 800 πίνακες σε 8 χρόνια και στον περίφημο πίνακα του με τον θεριστή, όπως ο ίδιος είχε πει, είδε το θάνατο και ήταν ήρεμος! Ο Βαν Γκονγκ που έλεγε πολύ σεμνά «I’ nobody – είμαι ένας ασήμαντος», καταξιώθηκε μετά ως ο «πατέρας των σύγχρονων ζωγράφων».

*Σίγουρα θα είναι μεγάλη τιμή και χαρά καθώς και μία επιπλέον αναγνώριση αν η ταινία φτάσει στα Όσκαρ κι όταν το αναφέραμε αυτό στην Πολίνα Μαυρικάκη, χαμογέλασε πλατιά.

Η ταινία «Loving Vincent» έχει ήδη φτάσει στην χώρα μας σε ένα μήνα προβολής τα σχεδόν 25.000 εισιτήρια ενώ τα έχει πάει θαυμάσια και στις ΗΠΑ όπου έχει αγγίξει τα 4 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις.

pmewgdebuf5a098a2112a79 garhyywyfq5a09895b00b8c

Πηγή: thebest.gr

Μοιραστείτε το άρθρο:








«Η δική μας Μαρία Κάλλας» στο Πάνθεον

22/11/2017

Το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ με τη Μυρτώ Καμβυσίδη, για τη ζωή της μεγάλης ελληνίδας ερμηνεύτριας

Διαβάστε περισσότερα...

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΙΝΕ ΠΑΝΘΕΟΝ

22/11/2017

Από Πέμπτη 23/11 έως Τετάρτη 29/11

Διαβάστε περισσότερα...

Προβολή Ταινίας “Free Lunch Society” στο Πάνθεον

20/11/2017

Οι προβολές γίνονται σε συνεργασία με το Πάντειον Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

Διαβάστε περισσότερα...

“Αυτή η γη είναι δική μας” από την Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας

20/11/2017

Με 3 προβολές στα Οdeon στη Veso Mare

Διαβάστε περισσότερα...

Ρεκόρ χωρών στην κούρσα για το φετινό Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας – Έφτασαν τις 92

18/11/2017

H Ελλάδα στην μάχη με το φιλμ “Amerika square” με τον Γιάννη Στάνκογλου

Διαβάστε περισσότερα...

Οι Κρήτες αποθέωσαν τον Καζαντζάκη!

18/11/2017

Πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας Καζαντζάκης, με συγκίνηση και Κρητική ψυχή

Διαβάστε περισσότερα...