Βάκχες του Ευριπίδη

28/06/2018

Aπό τους σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Με ιδιαίτερη επιτυχία συνεχίζονται οι διπλωματικές παραστάσεις των σπουδαστών της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας με τις Βάκχες του Ευριπίδη σε διδασκαλία Παρθενόπης Μπουζούρη και διδασκαλία κίνησης Όλγας Σπυράκη.

Οι παραστάσεις στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας, το διήμερο 29/6/18 (Παρασκευή) και 30/6/18 (Σάββατο) με ώρα έναρξης τις 21.30, θα πραγματοποιηθούν στο Ανοικτό θέατρο της Κρήνης.

Οι Βάκχες του Ευριπίδη είναι μια από τις πιο αινιγματικές τραγωδίες της αρχαιοελληνικής γραμματείας .

Οι Βάκχες είναι τραγωδία του Ευριπίδη. Γράφτηκε το 407 π.Χ., όταν ο ποιητής βρισκόταν στην Πέλλα της Μακεδονίας, στην αυλή του βασιλιά Αρχέλαου, και σκηνοθετήθηκε από το γιο του το 405 π.Χ. στην Αθήνα. Η τραγωδία αυτή διδάχθηκε (παίχτηκε) μετά τον θάνατο του δημιουργού της, του Ευριπίδη(406πΧ).

 

Το έργο Βάκχαι έχει γνήσια Διονυσιακή υπόθεση, εξιστορεί δηλαδή την έλευση του Βάκχου (Διονύσου) στη Θήβα κατά την οποία ο Πενθέας φονεύεται από την μητέρα του Αγαύη, διότι αντιστάθηκε στη λατρεία του νέου θεού.

 

Μερικοί στηριζόμενοι σε κάποιες εσωτερικές μαρτυρίες και αναφορές πιστεύουν πως το έργο γράφτηκε για να διδαχτεί σε δραματικούς αγώνες που οργάνωσε ο Μακεδόνας βασιλιάς προς τιμή των Μουσών και του Διονύσου.

 

Η Τραγωδία αυτή παίχτηκε και στην παρθική βασιλική αυλή όπως ιστορεί ο Πλούταρχος.

Στο έργο του Ευριπίδη, συνυπάρχουν το τραγικό, το δραματικό και το θεατρικό στοιχείο. Είναι το μοναδικό έργο της αρχαιότητας, όπου ο Διόνυσος πρωταγωνιστεί ως ανθρωποποιημένος θεός, καθώς αυτό αποτελεί το δράμα του θεού, που είναι το δράμα του ανθρώπου.

Δραματοποιούνται τα Θεοφάνια του Διονύσου και εξανθρωπίζεται το θείο. Μια καινούργια θρησκεία απειλεί, μια νέα δύναμη εισχωρεί που θέλει να επιβάλει τη δική της λατρεία.

 

Ο Διόνυσος, γιος του Δία και της κόρης του Κάδμου Σεμέλης, φτάνει στη Θήβα με μορφή ανθρώπου, για να επιβάλει τη λατρεία του. Οι κόρες του Κάδμου αμφισβητούν τη θεϊκή του καταγωγή αλλά τρελαίνονται από αυτόν και ως μαινάδες πια πηγαίνουν και παραμένουν στο Κιθαιρώνα λατρεύοντας.

Ο βασιλιάς Πενθέας, εγγονός του Κάδμου και γιος της Αγαύης, αποφασίζει να στραφεί ενάντια στις μαινάδες. Συλλαμβάνει τον Διόνυσο, αλλ” αυτός ελευθερώνεται και με σεισμό καταστρέφει το παλάτι. Στη συνέχεια ο Πενθέας μεταβαίνει στο βουνό, αλλά εκεί οι μαινάδες, με πρώτη τη μητέρα του Αγαύη, τον διαμελίζουν.

Η Αγαύη επιστρέφει θριαμβευτικά στην πόλη, αλλά ο Κάδμος την κάνει να συνειδητοποιήσει τι έπραξε. Το έργο κλείνει με την εμφάνιση του Διονύσου ως θεού και το μένος που πέφτει στην περιοχή. Δεν υπάρχει πρόσωπο στο έργο που δεν θα μεταμορφωθεί, ο ίδιος ο θεός μεταμορφώνεται από ζώο σε θνητό, ο Πενθέας από βασιλιάς γίνεται μαινάδα, ηδονοβλεψίας, αδύναμο παιδί, ελάφι σφάγιο.

Η είσοδος είναι ελεύθερη (κατόπιν κράτησης στο ταμείο του Θεάτρου Απόλλων – Τηλ. Ταμείου: 2610 273613) την Παρασκευή 29 και Σάββατο 30 Ιουνίου στις 21:30.

Μοιραστείτε το άρθρο:








Αχαρνείς

29/06/2018

Mε τους Πέτρο Φιλιππίδη, Παύλο Χαϊκάλη , Κώστα Κόκλα, Τάκη Παπαματθαίου, Ιωάννη Παπαζήση στο Ρωμαϊκό Ωδείο

Διαβάστε περισσότερα...

ΟΙΔΙΠΟΥΣ

26/06/2018

Ο μύθος της Ιστορίας του Κόσμου όπως τον είπαν οι Έλληνες

Διαβάστε περισσότερα...

O Σωτήρης Δούβρης μας «ανοίγει» και αποκαλύπτεί την Καταπactή του!

19/06/2018

Ο Πατρινός ηθοποιός κάνει το όνειρό του πραγματικότητα στήνοντας ένα διαφορετικό θεατρικό εργαστήρι

Διαβάστε περισσότερα...

Το πρόγραμμα των παραστάσεων των σπουδαστών του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, με Μολιέρο, Τσέχωφ και Ευρυπίδη

06/06/2018

Στο θέατρο Μπάρρυ και την Κρήνη

Διαβάστε περισσότερα...

«Κύκλοι Ομόκεντροι», στο θέατρο Επίκεντρο+

06/06/2018

Από την ομάδα «Ορμητές»

Διαβάστε περισσότερα...

«Γυναίκες» στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων

22/05/2018

Της Γαλάτειας Καζαντζάκη, στις 26 και 27 Μαΐου

Διαβάστε περισσότερα...